Meningen med livet...

...mål...
 
Ah.
 
Jag har varit sjuk i flera dagar nu. Feber och hals-bajs.
Hostat som en galning och mått prutt.
 
Fick i mig bra med friskluft igår då jag satt ute...
Syns idag då jag är röd i ansiktet och har en trekant på bröstet.
Snyggt.
 
 
Börjar känna mig rastlös.
Rastlös pga att jag är sjuk. Arslet hade växt fast i soffan i lördags.
 
De här dagarna ja varit hemma och inte kunnat/orkat göra nåt har jag iaf haft tid till eftertanke.
 
Har funderat på vad jag har för folk runtomkring mig.
Vilka som ger och vilka som tar.
Rätt mycket som gör mig irriterad just nu...
Jobbet, pengar, folk, framtid.
 
Ja orkar inte jag heller.
Håller mig för mig själv lr med folk som ger...
Det håller mig ovanför ytan.
 
De blir nog bättre men ibland har man bara lust att skrika!
 
Låt mig va!
Ta tag i dig själv, människa! Snälla!
Håll  mig i handen!
Ser du inte vad dom gör med dig?!
Ge mig ett annat jobb!
Låt mig vinna pengar nån jävla gång!
Se mig!
 
...ja står still... Står och trampar...
När ska det hända något?!
 
Hatar ibland att det blivit ljust. Att folk kommit ut.
Spring där med era jävla magar i vädret, rulla era vagnar, va lyckliga.
Ja kanske oxå vill ha kräk på axeln, snor på skorna och kakkladd på byxorna.
 
Det går över.
Men sådär känns det nu. Idag.
 
 
Fjonkan - Ja, jag vet vid det här laget att allt jag skriver kan vändas emot mig...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0