Vi gör alla val...

...här i livet...


Vissa val är bra, andra mindre bra.
Hursom så lär man sig av båda.

Jag har tex valt att inte orka klippa mina tånaglar på länge.
Det är ett dumt val. Mina strumpor går snart sönder och de gör ont...

Just nu kan jag bara komma på mindre bra val jag gör hela tiden...

Jag diskade nyss men valde att lämna gjutjärnsgrytan och skålarna som katterna ätit i.
Orka. Ja tar de imån.

Jag valde iofs att ta reda på tvätten. Då slipper jag det imån.

Jag har valt bort städningen idag.
Är så trött efter jobbet att jag helst av allt skulle vilja lägga mig i sängen på direkten.

Idag valde jag att "inte se" någon.

Mitt val, du får inte sätta dig på mig.


Jag valde pommes och korv till middag.
Jag valde att bli lagom mätt.

Livsavgörande val, har jag gjort nåt sånt?
Vaxuen-val är det samma sak som man får vuxenpoäng av?


Fjonkan - Gör andra val imån...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0