Pricken över...

...i...


Vinterkräkan går på jobbet...
Nu oxå kanske på min avdelning...

Får jag vinterkräkan på min förkylning då vet jag inte vad jag gör!
...lr jo... hehe... de får en att hålla sig sysselsatt :P

Näe fan, orkar inte mera...

Har läst på om vinterkräkan... De är juh helt fantastiskt om man inte blir sjuk... Så jäkla smittsamt...
Sen va tydligen spriten inte så bra heller som man vill tro utan de är tvål och vatten som gäller vid handhygien...



Har skrivit av ett recept på vätskeersättning för vuxna oxå...

3-6 msk socker
½ tsk salt
1 liter vatten (kokt, kallt)
2,5dl juice

Kan sparas i kylen ett dygn.
Helst ska man försöka få i sig 2-3 dl / timme...
Kräks man mkt ska man försöka med mskvis var 5e minut...



...skulle va så typiskt om ja blev sjuk när jag ska iväg...
Håller alla tummar och tår jag har för att jag iaf får va frisk från de!
Kan man stämma sin arbetsplats om man insjuknar? ;P

Näe men på allvar... tycker de är rätt dåligt att man inte slipper karensen sånahär gånger...
När man vet att man blivit smittad på jobbet...
De va väl just de, att man inte kunde BEVISA att de va där man blivit smittad...
Hallååå...
Aja...


Känns sådär faktiskt att sitta på utbildning idag med massa andra människor...
Inget jag direkt vill men de va obligatoriskt så...

Nu ska jag fixa mig...

Tjarå!


Fjonkan - Inte nu, inte nu, INTE NU!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0