Operation...

...stugrust gick kanooon i söndags!


Målade köket x flera... LS målade mest... Hon gick lös med den lilla skumgummirollern ;)
Jag maskerade och pappade hallen...
Så två rum målade vi!
"äh de går fort!"
-de är pytte rum, med inte alls så många väggar... Lr ja, 4 har dom juh så klart men inte så mkt yta då^^
Men de tog fan tid... 21.50 åkte vi därifrån...
Måste måla hallen en gång till bara så är de färdisch på nedre!
"Bara" övervåningen kvar sen! :D
Fan va skoj de ääär!



Igår så kom mina 3 små syskonbanr hit!

Vi tog bilen och åkte och fixade påskris och videkissar!
Jag tror S gillade ordet videkissar... Hon sa det väldigt många ggr... Och hon va den enda som orkade följa med ur bilen och knippsa av dom... haha...

Efter de åkte vi och köpte blommor, barnen fick välja vilken färg dom ville...
Av typ 100 olika.
Grabbarna har sån beslutsångest.
Fast ja tror dom påverkar varandra då M vill välja lika som A fastän A inte ville de...
Dom bytte färg några ggr medans S såg en stor vit blomma och tog den direkt!

Vi handlade på ica, korv, makaroner, fjädrar och läsk.
Det var lika svårt där och komma överens om en läsk...
Jag gick mot kassorna bara...

Åkte hem, barnen ritade lite undertiden ja gjorde mat...
-Vi åt.
DOM åt!
Jisses amalia!
Stekte nästan en hel falukorv och de blev inte en enda skiva kvar!
Bra dom blev mätt iaf!

Sen gick vi ut och planterade blommorna i små vita söta korgar...
Dom va jätteduktiga och superfint blev de!
Dom petade runt jorden och så klippte dom till en videkiss och satte ner...
Jag gjorde 2 lite större men dom blev inte lika fina!

Vi gick in och gjorde påskriset...
S satte fjädrarna upp å ner :D

Vi åt glass på balkongen... Barnen drack läsk och rapade...

Sen gick vi ut...
Tog en promenix till skolan och gungade/klättrade...
Gick hem efter en liten stund då M blev b-nödig...

Lekte i sandlåda utanför huset...

Intensiv dag!
Mostern va heeelt färdig och tyckte nog att jag sysselsatt dom så gott ja kunnat... Så säger M att han har tråkigt... hahahaha...
Dom ville kolla på tv och spela tvspel men njäe... äre finväder så ikke!
Jag och LS var typ aaaldrig inne när vi var små!
Spelade inte nån roll va de va för väder nogfasen va vi ute allt!


När barnen åkte så tog jag ett bad och efter de gjorde jag soppa samtidigt som jag diskade upp...
Sen blev det lite film innan jag gav upp kl 21^^
Heeeelt slut! :P

...jag förstår varför de är så långt mellan gångerna barnen kommer hit... :P
...dom kommer och sover över på torsdag...
Det blev lovat...
J sa att han skulle ta med sig öronproppar ^^
Hahahaha...


Ah, A va juh roligt! I söndags hälsade dom först på på jobbet, när ja kom till stugan var dom där med!
Då sa A: "Ah så kommer vi att ses imån OXÅ fjonkan!!"
Hahaha... Vilket straff ;)



Pratade med J igår och han hade gått och blivit kräksjuk :/
Lät så himla dålig de två första ggr ja prata med honom... Lät lite piggare på kvällen...
Stackers... Hoppas han blir frisk snart!




~~~~~~~~~~~~~~~~~

AH!
Jag har glömmit!!

STORT GRATTIS till min kusin M och hans E till lilla Rasmus som kikade ut för några dagar sen!!
Så himla glad för Er skull!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~


...funderar på att ta och dammsuga upp allt som finns på mitt golv:
Sand, grus, påskfjädrar, björkris, jord, lera, makaroner osv.
Hittade en fasttorkad makaron I GARDINEN igår...
Suck...

Ja ska aldrig skaffa barn... Iaf inte 3...  ;)

-Är inte trött idag iaf då ja klev upp 9.30!
:D



Fjonkan - Fryser, vafan lixom...


Kommentarer
Postat av: Lil Sis

Våra syskonbarn är underbara, men du kan väl ringa o fråga mig om nån timme om jag känner samma sak då?? För dom är nämligen påväg hit :S hehehe!

Puss på dig <3

2011-04-19 @ 16:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0