Jag ska sluta...

...tycka synd om mig själv, när jag är FRISK! ;P



Ringde HC igår... Cykelverksta´n...
Berättade om min långvariga feber, snuvan, huvudvärken och hostan...

"De låter som om du åkt på en rikigt förkylning så den borde juh ge med sig idag lr imån"
Säg de där med en irriterande halvsnäsig röst så...
Grrrr... Kärring...


Jaa, men jag har svårt att andas!!!
-DÅ fick jag en tid.


39.1 i temp - trots alvedon
CRP 123
Syresättningen i blodet var inte helt ok heller...
Fick en grej på ett finger som mätte... Aldrig sett förut...
Kan de ha med att jag typ aldrig är sjuk?


Kom in till läkaren och han sa att jag inte alls mådde bra...
Lyssnade på lungorna men de lät rena men ville iaf gå vidare med varför jag inte mådde ok såklart...
Remiss till Röntgen i Gävle.
Gick snabbt. Skönt!
Fick vänta lite... Sen kom en tjej och sa att vi skulle till akuten...
Oookej? Sa inget om varför men vi knallade dit iaf...


Fick ett hostanfall i anmälningslyckan så jag höll på att spy... BS stod där och viftade med en kräkpåse...
Kul, de va juh iaf några i väntrummet...
Kräktes inte, hade inget att kräkas...
Blev bättre med en halstablett och vatten...


Fick komma in rätt fort till en sal...
Gubben tog prover och blodtryck... Tempen låg på 38 nånting...
Bl.trycket låg på 150/104 och de är INTE okej...
Pulsen var oregelbunden och alldeles för snabb så han frågade om jag var nervös...
Näe... Knappast...


Han va iaf trevlig... innan han var klar så kom Dr...
De gick undan lär ja säga...
Fråga, lyssnade på lungorna och klämde...
"Har du ont?"
"Näe, men kläm inte på magen för jag är kissnödig!"
hehe...


Sen kom de in en tant som satte nål i armvecket... Blodet sprutade ut i sängen, på mig och på golvet :P
Aja...
Jag fick iaf antibiotika intra...
Sen kom de en annan kille som skulle koppla bort droppet...
Åh ja sa att han kunde ta bort de i armvecket med för jag skulle juh ändå få åka hem... Men han gick och hörde...
Jodå... De skulle ju bort...
Lika där, blodet sprutade!
Kom mer den här gången...

Då säger han:
"Du har ingen blodsmitta lr nåt sånt där kul va?"
BS tyckte att jag skulle ha sagt; Räknas HIV till de? :P
Men ja förstår, de är inte så jävla kul med blodsmittor, svårt att bli av med skiten ;P


När han va klar höll han upp en lång grej i en förpackning så frågade han;
Vet du va de här är??
Jag blev alldeles BLOCKAD och tänkte; Nu ska han ha upp den där i RÖVEN på mig oxå!!!
Fick iaf reda på att den skulle in i min NÄSA och ingen annanstans...
PUUUUUH!


BS satt på stolen en bit ifrån och frågade om jag ansat näshåren...
Hahahaha... Då började vi skratta allihopa...
Han ba: Neeej neeeej! Ligg still! jag vill inte göra illa dig! :P
Sen sa han att han struntade i vad jag hade i näsan^^
Schysst...
Lite läskigt vare men de gick bra... Han va duktig på de...
Och jag höll i mig rätt bra i britsen kan ja säga.... ;)


Undertiden jag låg på salen och väntade så kom LS in...
"Mäh, är ni här?!"
Hon jobbade på Ambulansen och jag låg på Sal 1 - BAJSRUMMET som hon kalla de...
De lå alldeles innanför där de kommer med amb.transporterna...


Schysst att ja fick ligga på bajsrummet iaf... utrustad med golvsil... Kan juh bara föreställa mig va mkt gott det gått ner i det gallret... Bläh!


Toan bredvid var utrustad med DUSCH... och på handfatet stod det en flaska med GLIDSLEM...
Eeeeeeh... Ooookej...?
Varför döper man nåt till glidslem?!
Kan man inte bara kalla de för typ Halkgel? :P
För övrigt va de en bra toa - jag nådde ner till golvet med fötterna!


Fick iaf åka hem tillslut med diagnosen:
Lunginflammation/Nedreluftvägsinfektion... Luta mer åt de första...
Men va äre för skillnad? aja...


Åkte på MAX och åt lite för receptet hade inte hunnit in till apoteket....
Kände att jag var irriterad över ett sms och att det var typ barnens-dag där...
Skrik - tappad dipp - pappa tjatar - mamma pratar utländska - vagnar parkerade ÖVERALLT - tappad vattenflaska...
Almänt hög volym...
Jag fixade de inte... Ja hade huvudvärk och va sjuk... drygt...
Sen fick jag dåligt samvete när lillkillen framför började flörta med mig...
Typiskt...


Åkte till apoteket.
Här har du! KAPSLAR!
Meeeeeeen! Ja sa juh att ja inte kan sväljaaaaaa!
Men hon apotektanten va så hjälpsam så och de visade sig vara kapslar som man kunde öppna!
GREJT!


Väl hemma igår...
Blev hostig och slemmig...
Apotekstanten uppmanade mig att äta typ fil och sånt med bakterier i då magens egna kunde ta stryk av medicinen...
Köpte proviva nypon... Om de va bra lr inte vet ja inte men men...
Ah, slemmig blev jag iaf så det slutade i att MAXburgaren tog vägen ut från min kropp genom både munnen och näsan...
Så nu vet jag hur en sån ser ut i mindre bitar! :S
Bläh.
Jag hatar att kräkas...


Petade senare i mig 2 mackor... Magen skulle heller inte va TOM när jag tog medicinen...
Härligt... :/
Lätt att äta när man inte är hungrig...
Medicinen slank ner och alvedonen likaså!

Kollade om det gick att LIGGA ner på rygg och sova... IKKE.
Testade Halvsittandes... IKKE.
Bara hosa - som en idiot...
Tog lite mollipect...

Höll på att bli GALEN så tillslut la jag mig på ett täcke på GOLVET!
På MAGE!
De går inte ens att ligga liiite på sidan för då hostar jag...

Flyttade mig till soffan sen, fick även där ligga på mage...
Ja hatar att ligga på mage...
MEN jag har iaf fått sova hyffsat och de är skitbra...



De va min dag på sjukhuset deee...



Fjonkan - Vill bli frisk fort som FAN!!!


Kommentarer
Postat av: Bs

<3

2010-09-02 @ 08:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0