Mycket bränna...

...blev det allt igår!

Den första uppstod när jag och LS solade i Sälgsjön...
Toppenväder!
"Känner du va de tar nu??" :P
Varmt o gott o mysig!

Vi hade gjort tekakor med ost och skinka på som vi tatt med oss...
+ en massa annat gotta såklart :)
Så det blev en liten nostalgitripp kan man säga!

Va rätt tomt på folk där med och de gillas...
Va typ 2 familjer där när vi kom...
Anette H kikade fram bakom solstolen oxå... hehehe... Hade inte väntat mig henne där precis :)

Efter solandet och LS permiärdopp så åkte vi och kikade på små kissekattungar!
Fruktansvärt söta... Längesen man såg några nu...
Sådär småfeta och rangliga på benen...
Spinner helt okontrollerat bara för att... Naaa... Småfisisarna....

-Åkte till blomsteraffären för att beställa blommmor...
Fick höra där om den andra brännan...
Lr ja, vi såg iaf alla barndbilar och ambulanser...
Jag börjar nästan gråta när jag hör sirenerna... Hemska ljud...

Så himla otäckt när man hör att det åker mot hållet där pappa bor...
Men branden var i först en lastare -SEN i hyvleriet...
Jippi... Spån och trä och bara massa torrt...

Läste att 15-16 brandmän från Hofors, Storvik, Sandviken och Gävle bekämpat branden..
Som tur var så kom ingen till skada...
Hörde något om lättare rökskador och en vrickad fot men vafan de överlever man...

Inatt satt det brandmän och vakta ifall det skulle blossa upp igen...
De var tydligen myggigt åt dom... dom oxå...



En skaplig brasa som kunnat slutat illa...


Efter vi lämnat mat åt Jojje åkte vi hem och bytte om...
Gick en sväng... Men inte den vanliga...
LS kom med den superduperbraiga ideén att vi skulle ta vägen över gammelgå´n...
Okejda...
Och de skulle vi juh inte gjort...
Efter backen upp så blev vi rätt svettiga...
GISSA om myggen ville äta oss sen?!
GARANTERAT!
LS sa att hon var myggornas svar på Big tasty!
Fy fan va vi sprang.
Ja, tills vi fick håll.
Sen sprang vi igen... och sådär höll vi på.
Så jag håller med;
MYGGJÄVLAR!

När vi kom hem såg vi ut som om vi hade typ böldpest... lr ah, jag klara mig rätt bra... LS hade 50-60 myggbett...
Hahahaha... De är juh SJUKT!


I natt har jag sovit på soffan!
Det var typ evigheter sen... Jaa, som jag gjorde det med flit...
Skulle eg kolla filmen igår men ah, jag somnade rätt snart... såg jag en kvart? :P
Hahaha... bra jobbat där! :D

Idag ska jag åka till Gävle med M, J och Lilla B!
B ska fotas och Jojjes lillasyster ska göra´t!
De ska bli skoj :)

Såååå... dax att göra sig startklar kanske?

Först ska jag svära lite över både disk och golvbrunnen under badkaret...
Grrrrrrrr....

Aja! :D


Fjonkan - Oooops!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0