Prioritera...

...va de jaa...

Åkte till pappa och matade katterna och tömde lådan igår oxå... Innan jag gjorde klart städningen...
Sen tog jag ett bad...
Värst vad jag badar nu för tiden! Har säkert med att göra att de är så kallt ute... Man blir genomfryssen så fort man sticker ut näsan...
Hällde i massa så det skummade rejält... Släckte ner och tände några ljus...
Bubblorna försvann rätt så fort...

Va skönt det är när man är klar med städningen...
Sa jag vad LS sa? Kanske jag gjorde... De där med att hon tyckte det var bra att jag fick karlbesök...för att min lägnehet blev ordentligt städad då... Iaf 1 gång/år... hehehe...

Nu har de hänt igen! :D
Iofs först gången de här året som jag storstädat... Men ikväll kommer Mia, M och vovvsisarna hit!
Jag tror de ska med iaf! :)
Vi ska göra pizza... Och jag ska snart slänga ihop en pizzasallad... Så den får stå och dra i sig lite... :)
Mummsimummsi! Kom på att jag skulle kunna använda min matberedare till att riva skiten... hahahaha... de som är drygt juh! Dagens smartaste från mig! Wooohoooo!!  ;D

Matte: Jajjemen! Min helg har varit bara braa... Lugn och skön!
Jaså... Så du är lite bakiiiis... *retas* hihihi... Vart var du igår då?

Tog mig en välbehövlig sovis idag... idag med! ;P
Satt uppe vid datorn till...blev klockan halv 2 kvart i 2? :S Såå jag göööör...

Mitt i allt skrivande slutade tangentbordet fungera... Jag tänkte: Neeeej! inte IGEN!
Sist så fummlade jag med mina fötter så att jag drog ur sladden ur tangentbordet... Fick PANIK!
Hur skulle jag överleva utan dator?! :S Som tur va hade M´s pappa ett gammalt tangentbord som han inte behövde... Så jag fick det! Mucho snällt! :)
Ah... Den här gången hade jag bara lyckats dra ur sladden så de var bara att trycka till den lite igen... Puuuuh! :)

Har efter flera år fått igång på min mms-funktion på mobilen! hahahahahahaha!!
Lr... jaa, lärt mig....? Nu ska jag bara ha tag i en sladd så jag kan föra över bilderna från mobilen till datorn... De är kort från när Zingo var nån dag gammal... Likaså nån video när hon var liten och låg i knä och knorrade...
Lillfisen...
Men sladden kostade... Känns sådär om jag kanske ska byta mobil snart... aja...

Varför kör de repriser på pratet på voice? Irriterande...

För nån vecka sen när vi satt och pratade på jobbet så sa nån smarting att de hade sagt vid 00-skiftet att år 2012 DÅ skullevärlden gå under...
Jag blev helt tyst till en början och bara tittade sen utbrast jag;
JA MEN BRAA!! STRESSA MIG ÄNNU MERA BARA!!

Hahahaha... Man har juh en del man vill hinna med... Planer i livet...
Resa runt och se världen... Skaffa sig en karl... och ett par barn... Ett boende man trivs med...
Hur hade de tänkt att jag skulle hinna med det på 2 år lixom?!
18 månader kommer att gå åt till att vara gravid... Ja men ni förstååår väl... De där kommer juh aldrig funka! ;)

Mia var in på avdelningen häromdagen... Hon hade ett kuvert med sig... "Här" sa hon... Det visade sig att den där brandmannen vi träffade på en kryssning hade gjort sitt jobb -igen!
Vi fick i år igen en kalender med brandmän skickad till oss! hihihi... Bara för att jag inte kunde låta bli att säga att jag tycker brandmän är DÖLÄCKRA! Mmm... Ni vet väl hur man pratar när man druckit några... ^^

Undertiden jag bläddrade i den och kollade med stora ögon fråga Mia: "Hörru du förresten....hur går det med....?"
"Joo...det går braaa... Men jag lär väl få dreggla lite över några brandmän för det!" Hehehehe...
Hon skrattade bara åt mig... Hon vet hur jag äär... ;)
Kalendern ska iaf få sitta på sin hedesplats! Förra gången var vi 3st som spikade upp den! ;) hehehe...

Ah...men något IRRITERANDE då! Mia är hemma och sjukskriven... På kuvertet med kalendern stod det HENNES namn... Och likförbannat är det nån jävel som öppnat HENNES post! Så gör man väl för i helvete inte!?
Det jobbar vuxna människor på avdelningen... Vem har rätt att öppna någon annans post? Näe just de!
Jag blev så ARG...
Det finns få saker som retar mig... och det är när någon öppnar ens post utan tillåtelse och när folk läser tidningen över min axel! Lr läser tidningen jag köpt -FÖRE mig! Grrrrrrrrr...

Hahahaha... Sån är jag! ;)

Näe om man skulle ge sig på den där salladen.... Ska slänga ihop en kladdkaka oxå! :) MUMMS!

Ha en bra dag alla! :)



Fjonkan - over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0