Har ni funderat på...

...döden? Alltså... Hur ni vill ha det när ni går bort?

Blommor... musik... kremeras lr inte kremeras? Det finns att fylla i "Vita arkivet"
Så att ens nära slipper ta jobbiga och svåra beslut... Jag började fylla i ett sånt... men blev aldrig klar... De va för jobbigt och för mycket... För svårt...

Så länge jag INTE blir kremerad är jag rätt nöjd. Bara tanken på att brinna får jag panik utav...
Fast de där kan juh ändra sig när jag blir gammal... då kanske jag vill? De vet jag juh inte...
De är juh rätt fint att bli kremerad och spridd på ett ställe man älskat... Tanken är fin...
Jag förstår och respekterar de som vill bli kremerad... Ingen ska tala om vad som är rätt och fel när de gäller sånt här...

Jag vill ha begravningen i kyrkan... Vem som helst ska få komma... Valfri klädsel...
Musiken... De lär jag klura på... Någon som spelar nåt fint på gitarr kanske? De är vackert...
Blommor... Rosor... Inte gula. Mörkrosa kanske? Lr likadana som Mamma hade... Orangeaktiga... Röda är okej men inte mitt första val...
Murgröna och hjärtan på tråd är oxå fint... En del har samma i kistdekorationen som de hade i brudbuketten... De är lite finurligt... Men jag är inte gift...än... Såå...
Sen vill jag ha ljus... Mycket ljus ska det vara...
Jag vet att vita kistor är till för de som dör ung... Men jag vill nog ha en sån iaf... Vill inte ha någon svart... De är för dystert på nå vis...  Och ingen i ek... De gillar jag inte...
Min gravsten ska inte vara kantig... Grå granit är vackert... Mörk lr ljus?  Mammas är superfin... De glimmar i den när det lyser på den...

Jag vill bli begravd med min familj... Skulle jag gå bort nu skulle jag vilja ligga bredvid Mamma... Inte i samma grav men i en egen bredvid... I närheten...
Går jag bort när jag blir gammal vill jag ligga i samma grav som min man...
(Helst av allt vill jag då ligga sked! :P )
Så var de de där med att vara seriös... hehe...

I Vita arkivet  kan man nu även fylla i om man vill donera sina organ...
Så hör upp alla: Jag vill INTE donera organ. INTE alltså. Det är samma där. Jag får panik bara av att tänka på att en skalpell ska gå igenom mig när jag är död...
Såå... Ingen organdonation... och ingen obducering... Jag vet att man inte får välja de sistnämnda men helst inte...
Jag har alltid sagt; låt mig vara när jag väl är död...

Det är tur man inte vet när man dör... Jag vet inte om jag skulle vilja veta det heller? Risken finns att man slutar leva på en gång då... Usch... Vilket tungt ämne...
Kom på att jag skulle skriva om det... Har en på jobbet som är dålig och som väntar på att få vandra vidare...
Döden i sig är jag inte speciellt rädd för... Låt mig slippa ha ont och ångest bara...
Ångesten är nästan värst... Fyy... Ni får min tillåtelse att pumpa i mig så mkt morfin jag behöver och lite till...
Om de skulle bli så...
Fast jag har sett skräckexempel där morfin inte har hjälpt... Må jag ikke få den ångesten... Snälla?

Vilket jobb jag har...
Idag när de va MINUS 21-27 grader är jag lycklig över att jag jobbar INOMHUS iaf!

Klev upp i ottan för att åka och simma... Ut i kylan... skrapa bilrutor... huttra mig varm... När ja kom fram var HH stängd. Piss.
Hem igen... Tog en prom/löptur... Svinkallt! Ögonen tårade sig och när de kom ut i ögonvrån så frös det till is! Då är de kallt!!
Gick in... La mig i badet... Skööönt... Hehe... La mig sen i sängen och somnade om... Vakna... Åt frukost och gjorde matlåda...  Åkte till jobbet... Luncha med moster...
Åkte hem... Skjutsade Jen och Alicia... Och nu sitter jag här och känner mig som en utskiten äppelskrutt... hehehe... Inte ringde min tfn ikväll heller... Hade mer än gärna hört din röst.... ;)
Men man kan inte få allt här i livet...

De ska bli sviiiinkallt inatt... Får se om bilen hoppar igång... :S

Lär komma ihåg att handla till middagsbjudningen på söndag! :D

Och: Ingen pulkaåkning imån då de är för kallt! De funkar inte... De blir lixom inte roligt...
Fryssna griniga barn + fryssna griniga mostrar = ingen bra kombination! Hehehe...

LS: Uppföljning av mitt blodvärde... Låter otäckt... :S Du får inte sticka mig nå mera! ba satt du vet! hehe...
BS: Eeeeh... Aldrig kört av vägen... Näe kanske inte... men ändååå... Just ditt uttryck "EN TRAKTORJÄVEL!!" Säger mycket... Blyfoot...
Hehehe...




Fjonkan - Börjat bli beroende? :S

Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till ängeln Emilia

haha allt ovanför typ sthlm är norrland :P

Nu -27!!!

2010-01-05 @ 23:13:29
URL: http://hormonmonstretlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0