Aruba...

...var bättre än man någonsin kunnat önska lr tro!

Fick ett varmt mottagande på Arlanda med skumpa, tårta och foclk som spelade trummor...
På flygplatsen på Aruba sprutade brandkåren vatten på planet som typ "Välkommen!" Och sen fick vi en kaka av en tjej som stod där och dela ut... hahaha...

De första dagarna gick man runt och inte trodde sina ögon... Går jag verkligen på den där kritvita stranden som jag sett på bild? Är det där verkligen poolen man ser på Ving´s hemsida? Turkost vatten... Jaa de var det för 17 gubbar! Jag har upplevt det på riktigt!

Vi har mestadels solat och badat... Var till norra delen (?) av ön och kollade in en gigantisk fyr... Plockade stenar och snäckor... Vattnet var kallare och det fanns hajar där... Hörde jag... såg ingen och badade inget mer än typ fötterna... Man ville juh inte riskera att komma hem halvt uppäten... hehe...

Stannade efter vägen och tuffingarna hoppade från klippkanten ner i vattnet... Snorklade på samma ställe några dagar efteråt... Men de var så häftiga vågor då så jag fegade och badade inget mer än fötterna då heller...

Jag snorkalde en bit bortanför det andra hotellet längs stranden... De låg mycket mer stenar och snäckor på botten där...  De andra snorklade längre ut... Jag är juh fortfarande bara en rookie på de där ;)
Kan inte vara så skoj att vara drunken tänkte jag ;)

På kvällarna åt vi på restaurang och hängde i någon utav barerna...
Personalen på "papegojjan" blev allas våra favoriter! Vi skämtade med dom och de skämtade tillbaka fast 100ggr värre! hahaha... De målade tavlor med hjälp av chokladsås som de bar ut till oss och som vi skrattade åt!
Jag fick en tavla med ett telefonnr på... och en som det stod "Dessert" på och en pil som sedan pekade på servitören Edrick... Haha... Riktigt charmig kille! ;) En Gunilla-kille kanske?! :P
Är förvånad över att det var mestadels killar som jobbade på restaurangerna... Kvinliga servitriser fanns nästan bara på buffén...

Ah, hur som helst... Alla var huuur trevliga som helst! De blev lite av ens familj... Claudia som blandade supergoda drinkar... Thelma som gjorde pizzor och mackor för brinnande livet... Han den stooora som hette Randolf? Ah... Jag kommer sakna han som gick och sjöng högt på buffén... Och alla andra...
En såg ut som morbror Leffa... -Madde knäppte kort... hahaha... Skillnaden var att Han "Aruba-Leffa" Var 49 år... hahaha...

Ja... Efter 4 dagar på ön så pajade min kamera... Så jävla tråkigt så de finns inte... Men lite bilder har jag fått ivf... Sen hade juh alla de andra sina kameror med... Men det är absolut inte alls samma sak... :/
Jag ska ha en ny på garantin... Köper man en hyffsat dyr och som de står: tålig kamera så ska den fan tåla lite med! Prutt...

Vissa kvällar i veckan var det marknad på hotellet... En del småstånd med massa fejk... Plånkor, glajjer, tingel tangel... Tavlor... Prydnadssaker... Klockor... Ah... På lördagar var det en större marknad längre in mot stan...
Bara massa skräp egentligen... Jag hade velat kika i alla affärer inne i själva staden... men men... Jag har ivf sett en Gucci butik från utsidan! ;)

Strandpromenaderna på dagarna/nätterna är oslagbara... Sanden var sådär lagom ljummen hela tiden.. aldrig stekhet... Det var som att trampa i vetemjöl... åååh... Såå härligt...
På kvällarna kunde man se små krabbor som sprang där...

Efter ungefär en vecka så var jag ute vid baren själv... Hittade mig ett riktigt roligt killgäng från den svenska huvudstaden + en heeeelt galen och supersnäll tjej från Skåne... :)
Vi gick ut på lördagen... Tog taxi in till staden... Taxibilarna såg INTE ut som svenska... De kunde tex ha leopardmönstrade stäten...
Stället vi kom till hette Senõr Frog´s... Heeeelt sjukt... Tävlingar på scen... Dricka öl ur flaska, dricka shot´s och sen blåsa upp en ballong... Danstävling... Och mankunde om man ville: Åka vattenrutsch ut från stället... hahaha... '
Drack drinkar ur långa plaströr typ...
Jag och skånetösen skulle dricka "eldshots" i baren... Såg juh rätt fränt ut... Tills de stod varsin framför oss... Jag gjorde juh såklart heeeeelt fel... Brännde handen och fick 2 blåsor... hahahaha!
Kom därifrån med ett plasthalsband och ett shotglas ;) Som ett minne!

På dagarna gick jag och småfnissade åt "min" Towelboy" Jayson... Han sa alltid något och flinade när vi gick förbi...
LS och Malin som är gifta tyckte han var en slemmis... hahaha... LS sa på svenska vad hon tyckte om honom... Men jag tror att "Usch" kan förstås även av folk som pratar engelska... hahahahahaha...
Jaa, jag tyckte då han var söööt...
Pratade lite med honom och han fick min mejladress... Så nu kommer jag få höra hur läget är på Aruba när jag inte är där! :)

Ah! Svenska tabbar.
LS kikar på väska: "Undra om det finns nå fler fack?"
Sonny berättar va han ville ha i sin omelett alt. macka : Ham, cheese and tomaaaaaat...

Svenska lektionerna med den glada killen som körde oss i... ah hur stavas det? tuk-tuk? lr med ck? aja.. skitsamma... De tog sig på slutet!
Plattan i mattan blev tillslut: Plät in the mät!
När LS sa: Full gas!
Så sa han: Full ass? Im not gonna say that...
Hahaha... Jag tror de gillar svenskar...

Ledordet som förföljde mig genom heeela resan var: Therese. DÄR FICK DU! hahaha...
Dock inte när jag fick inflammation i örat... I hörselgången...
Kul... Tur de va i slutet av semestern... Först läkarkontakt och medicin på apotek = 20 minuter.
Besök på sjukhuset och akuten = Allt som allt 1 timme. SVERIGE, SE OCH LÄR!
Mådde redan bättre av att få se den supernygga läkaren... Oooooh.... hahaha.. Holländsk... Mumms ;P

De var dock ingen höjdare att flyga hem med öronvärk... Men med medicinerna så hjälpte det något... Lär komma ihåg att köpa mer alvedon imån....

Ah... klockan är nu 01.47 här hemma... På aruba skulle den vara +5 timmar...  Dax att kliva upp snart alltså? ;)
Hann se solnedgången 1 gång på 2 veckor... och såg den aldrig på morron...
Hur somhelst så var det en sagoö... Hoppas den inte kommer bli sönderturistad...

Näe... Nu ska jag sova...
Tog mig en nattprommis med Ma tidigare... Rensade huvudet och njöt av svensk friskluft!



Fjonkan <3 Aruba

Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till ängeln Emilia

"Aruba...var bättre än man någonsin kunnat önska lr tro!"



Håller helt klart med, underbart!



/J´s lillesyster

2009-11-22 @ 18:31:57
URL: http://hormonmonstretlina.blogg.se/
Postat av: Lina - Mamma till ängeln Emilia

Lätt, vädret här hemma är ju ändå så himla trist!

Inte en enda ljusglimt idag, usch!

2009-11-22 @ 21:03:57
URL: http://hormonmonstretlina.blogg.se/
Postat av: Elin

Ååå det låter underbart! :)

2009-11-23 @ 09:19:56
URL: http://eilay.blogg.se/
Postat av: Lil Sis

Tidskillnaden är 5 timmar efter... <3

2009-11-26 @ 01:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0