Är tystnad...

...det enda som kan få en att tänka efter riktigt ordentligt?

Efter att alla 3 älsakde små barn gått och lagt sig och mamman och pappan kommit hem från föräldramötet så blev det desperate Housewives på tvn...
En tjej (ja, jag är väldigt insatt och kan alla namnen på karaktärerna....) dog... och alla de andra kvinnorna i kvarteret  blickade tillbaka och berättade om saker som hänt mellan dom och hon som dog....
Kvinnan som dog har man sett som.. ja inte vet jag... men på ett lite halv negativt sätt... Medans nu när alla berättade sina historier så kom de fram att hon var en helt annan person... En person man gillar mkt...
De va ett bra avsnitt som fick en att tänka efter...

På vägen hem i bilen hade jag det alldeles tyst.... Kl va 22 och det var fortfarande ljust ute...
Träd och buskar lyste ilsket grönt... Blommande blommor.. Sjöarna jag passerade var alldeles spegelblanka....
På åkrarna låg en tunn slöja av dimma... Allt var så fridfullt...
Jag satt och tänkte på allt man tar för givet... Att man tar livet för givet...

"Kör inte så fort till ditt mål för då missar du halva nöjet med att komma dit"
...de är så sant som det är sagt...

Varför är man så dålig på att uppskatta? Lr att ge komplimanger?
Man tror att tiden står stilla... Det jag inte säger idag kan jag säga imån... Men så är de inte alltid... Imån kanske inte personen man ville säga de där till, finns kvar...


Gå barfota i gräset... eller i het sand...  Eller barfota på vägen hemma vid pappa när vägen blivit tillkörd... Kall len lera.. En promenad efter att det regnat... Då luften är frisk och känns som skönast... Lukten av hö... Ljumma vindar...
Myggor som surrar och sedan tystnar...  Doften av hav... Hägg och syrén... Smaken av jordgubbar och smultron... Glass... Fågelkvitter... Barnskratt... Att bada i sjön... Att får skratta och gråta tillsammans med vänner och familj...


De är ett urplock av vad jag tar för givet... Vad tar du för givet? Stäng av alla ljud runt omkring dig och tänk efter...


/ Therese.

Kommentarer
Postat av: Sentine

Klokt inlägg måste jag säga. Väldigt tänkvärt.

2009-05-20 @ 00:32:06
URL: http://sentine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0