Semester...

...utan att behöva ta ut några semesterdagar... de är rätt bra ändå.. :)
Har iofs jobbat som en galning för att de ska gå... Så de är jag väl värd...tycker ja...

Åkte upp hit till Lofsdalen i lördags... Var uppe i 17 tiden kanske? kommer inte ihåg...
Packade ur bilen... Tog det lugnt... Kikade på melodifestivalen... drack cider och åt popcorn... mumms... 

Söndagen  började med solsken! Vi åkte ner och hyrda längdskidor till mig... För att sedan åka en liten bit och sätta oss på en snöplatå som J och hans pappa skottat... Fikade, solade och hade de skönt... Det blåste inte ens... Toppen vare!
Ramlade 2ggr. Bara.
Avslutade med bastu och öööl.

Måndag.
De flesta skulle upp till backen...  Packade med lite grejs för att sedan hänga m de andra som inte åkte skidor/bräda.
M och J´s syster P skulle lära sig åka bräda tänkte de...
1 timme tog det att ta sig ner första gången...
Rätt skapligt väder hade vi. Lite sol... Men de va ljust ändå av all snö. Det är massor med snö här!
M, P och jag bastade och drack öööl...

Senare på kvällen skulle vi tydligen träffa de andra... Allt skulle packas ihop och göras på 5 minuter...
Det var då jag inte ens skulle få blåsa mitt dyngsura hår torrt för M...
Så det slutade med att vi gapade på varandra och jag stannade hemma...
Fick höra att det inte var någon jävla modevisning vi skulle på...
(vilket jag hajjat vid de här laget, ja är inte dum...) De enda jag ville var att slippa gå ut med blött hår när de va kallt ute...
Surade, knaprade nötter och glodde på tv resten av kvällen...

Tisdag.
Sov länge. Vaknade med magont. Sedan att M kom in och började pussa mig i örat. Skulle det vara ett förlåt?

Kände bara låt mig vara... Låt mig få göra som jag vill... låt mig bestämma över mig själv... Va så ledsen och besviken...
Men jag verkar inte stämma in i den perfekta bilden av fjällsemester som vissa har...
För när man är i fjällen får man inte titta på tv lr hålla på med datorn i 5 minuter ens... Då gapas det rätt ut...
Man får heller inte röra i kycklinggrytan utan att nån kommer och tar av en sleven...
Man gör tydligen inte som man vill i fjällen...

Åt frukost ute i solen när de andra lämnat stugan.
De värmde gött... Satt ute i nån timme...
Läste lite bok. Tog de lugnt....

Om någon pratat med mig så hade de fått veta att jag har ont i magen...

Onsdag.
Sov rätt länge... M hemma i hofors ringde och frågade om jag var ute i solen... För de va juh så vackert väder där hemma!
Fick nog en smärre chock när ja sa att jag låg kvar i sängen...
Här vare inge fint väder då.
De fina kom nuförst på em.
Har ont i magen idag med...
Duschade och åt frukost. Ensam. M som är så underbart mogen av sig kastade min kvarglömda balsamflaska + asken som batterierna legat i, lite demonstrativt på golvet framför mig. Fortfarande sur. Hon alltså. Hon säger inget. Pratar inte  med mig. Jag är oxå lite sur för att hon inte kan be om ursäkt...
De första hon kläcker ur sig sedan var: "DU BEHÖVER INTE ÄTA UPP VINDRUVORNA SOM VI SKA HA TILL OSTEN OCH KEXEN!!!"
...Jag hade ätit 3st. Gick och la tillbaka de förbannade jävla druvorna i kylen....
Sen gick jag och bäddade ner mig igen... Magen gör ont... Grät lite och somnade av en stund....

Balsamflaskan och asken ligger kvar på golvet.

Fjonkan - Är ensam, har ont i magen och vill hem....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0