Julen...

...är nu Äntligen över...
Får man skriva så? Jag gillar julen...de är mysigt å så... Men de stressas å görs av med pengar å fixas å grejas så man blir galen i huvet....

Vi var allihopa, som vanligt hemma i Hoo... Pappa, Ja, Madde, John, Farmor, Anna, Johan å alla barnen...
Åt massa mat å marängrulle med grädde o hallon till efterrätt... som ja svängt ihop...  å barnen... Alfie, Melkis, Madde å Farmor kollade på Kalle... hehehe.... När kalle var färdigt så kom SÅKLART TOMTEN! Vikket sammanträffande att Tomten kom precis när Pappa gått till stallet... hehehe...
Tomten vinkade i fönstret till alla barnen å farmor... Till mig pekade han finger... Ja vet inte va de skulle betyda, för jag fick massa julklappar! hehehe..

Strumpor, hårgegga, presentkort, extralysen till bilen, minneskort till kameran... mobilladdare till bilen... en färgparton... ah... mm...
Det blev så mkt paket att alla inte fick plats under granen.... Det fick läggas massa stora paket under trappen med... hehehe...
Barnen gillade tomten å va inte spec rädd... Mest spända...
Tomten petade mig i röven med käppen när ja skulle krypa under granen å ta fram paketen....  Tomtejävel *mummlar*
Alfons tyckte de va jätteskoj å skulle återberätta.... Men han ångrade sig... För man kunde väl inte säga "Rumpa" inför Tomten heller... ;) Det blev något i stil med; "Tomten petade dig med den där dära...."

Alfons berättade sen att det var juh Lennart som va tomten.... å när vi frågade hur han kunde tro de så svarade han;
"För han luktade Dessie..." hehehe...  Vi blånekade såklart... Så nästa år blir de till att hyra in nån stackars tomtejävel.... Vi vill juh inte förstöra barnens tomtetro.... inte sant?

H&M katalogen kom hem igår.... Men eftersom jag vet vikket liv de blir när man öppnar maddes post så lät jag bli... Madde jobbade till kl 22 i gävle igår kväll.... Åh iodag när jag tänkte fråga om ja fick kika i den... JA...Va har inte hänt då då.... hon hade lagt den i skräp-å-pappers-högen -som precis hade blivit uppeldad av pappa!!!! ...jag ska aldrig vänta nå mera.... Som tur va så hade ja oxå fått en katalog till lägenheten....
Så jag bloggar å kikar i den samtidigt.... deeee går inte så bra....

Nu ska jag snart åka upp till syrran å barnen.... Måste leka in alla nya leksaker....
Var ut på juldagen o har legat med bakfylla + ångest... sen bara ångest efter de...  Så jag har inte hört av mig till nån alls... har bara legat i soffan å degat.... ätit och lårt mig tvtablåerna innantill... 3an - krambjörnarna 4an - Nyhetsmorron... osv osv...

Näe, måste göra nåt åt mig själv...tänkte börja med att skaffa mig en bränna så jag åtminstonde ser ut att må bra.... Sen så nyårslöftet blir väl till att börja träna... fick ett hemmagym av syrran i julklapp oxå.... Måste äta mera grönsaker oxå...ja ni vet allt de dära.... Man lovar de i huvet...så att ingen annan hör... å så håller man de inte....
Då slipper man alla som tjötar på en....

Aja...
Det är halt på vägen... Jag ska köra försiktigt... Trodde bilen jävlades med mig när ja åkte från pappa... kändes som om de va lite luft i däcken lr som om de blåste ute.... lr att däcken satt löst.... men de va juh för fan halt... de va därför den svängde... hahaha....

Fjonkan - tjock å fet av julematen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0