Det svider...

...i skinnet och jag älskar de!

Haha!

Ställde klockan igår när jag la mig, imorse när den ringde förstod jag inte varför... Jag va juh ledig?!
Ah just jaa... Solig dag = skapa bränna på BS gräsmatta!


Fixa iordning mig och sen bar de av...

Tog grabbarna med mig till ica och köpte massa smaskens...
Glass, melon, festis... Jaa...
Melker gjorde en Macgyver med kundvagen, hur lyckades han?!
Ja stod där som ett fån...
Tant börjar bli gammal :P


Sååå... Efter dagens timmar i solen så blev resultatet: RÖD.
Dock inte lika röd som BS rygg!
Åååååh va skönt de ser ut att va!! XD

Mina nya bischinitrosor fick KNAPPT godkänt av Signe...
Hallå? Ingen va juh HELROSA...
Hon valde iaf de tantblommiga då de va ROSA blommor på dom...

BS kompis P kom med barnen och jaa... De va som ett kollo...
Förstår att dom va trötta nu på kvällen!


BS klippte gräsmattan, ja jag har bildbevis!
:P

Fixade kvällsfika till barnen undertiden...
Serverade kallt vatten gjorde jag oxå...

Jag fick lite tvättat...
Jävlar så effektiv jag varit! :P

...Åkte hem...
Hade behövt gå in på affären igen och köpa frukost men ja luktade hallonbåt så jag avstod...


Vattnade hos min Kära Mamma...
2 blommor hade dött så jag planterade om de som fortfarande levde...
Dom har klippt bort häcken bakom stenen så det ser ut som 7 svåra år där bakom...

...Vart kommer uttrycket "7 svåra år" ifrån eg?
...7 år sen min Mamma gcik bort i år...

Jao jao...


BS granne sa att det skulle typ regna HELA juli.
HELA.
Asså, jag tror jag får nå jävla fel!
Fast åh andra sidan så har jag 2½ vecka semester i juli och 2½ i augusti :P
Så 50/50 iaf... 


 
Jag målade naglarna på in systerdotter idag... Hon gillar när jag gör det!

"Jag har nagellack med till dig!"
"Vilken fäj?"
"Gissa!"
"Jåsa?!"
"Jaaa!"
"Möjkjåsa eller ljusjåsa?"
"Ljusrosa!"
"Ååååh.. Jag som ville ha möjkjåsa...."

Sötunge! <3



Idag hoppade barnen över mig på gräsmattan.. jag avskyr de... För ja vet att nått utav hoppen kommer misslyckas...
Melker trampade på mitt sidofett...
Ja sa juh de!

http://www.youtube.com/watch?v=Q7ClPlMN9oU

...Lyssna på den där låten! ;)



Kokade färskpotatis nu på kvällen... Dom blev väldigt kokta! :P
Ska försöka mig på typ nån potatissallad lr nå till imån...
Jao...
De luktade nästan som när man va liten och farfar kokade potatis till grisarna...
Jordigt och varmt...
Minnen...

Känns konstigt att min farmor och farfar inte finns kvar längre...
Jag saknar dom...
Känns inge roligt att se huset stå tomt... Trädgården ser inte ut som när farmor skötte om den...
Inte för 5 öre...
Dom fick iaf ett långt och rikt liv...
<3



Enligt BS våg (som jag förövrigt ÄLSKAR!) så ska jag ha gått ner ca 4 kg!
Man ska eg bara väga sig på EN våg ja veeet...
Men hur kan man låta bli?! :D



...Materiella ting går att ersätta... Men det gör inte DU!
<3 <3 <3


Nu ska fröken scholalia fixa matlåda!


Piiiiiiis!


Fjonkan - Solkåt som få!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0