I fm...

...när jag åkte till jobbet pratade dom om regissören Nora Ephron på radion...
Hon dog 71 år gammal i leukemi...
Några månader innan hon dog skrev hon två listor...
Vad hon inte kommer sakna och vad hon kommer att sakna...
Listorna finns i hennes bok...
"I remember nothing"
 
Det fick mig att tänka till...
Vad kommer man INTE att sakna? De har man aldrig funderat på...
Man har mest koncentrerat sig på vad man kommer att sakna...
 
Jag gillar juh listor...
 
Vad kommer jag INTE att sakna?
 
Tvättstugan.
Att frysa.
Halvfabrikat.
Parkeringshus.
Raka benen.
Städa - all städning.
Räkningar - öppna och betala.
Att kliva upp kl 05.00.
Vintern.
Bilen -tvätta, städa, tanka.
Kryp.
Val.
Pengar.
Ångest.
Stress.
 
De va de jag kom på nu.
Den andra listan tänker jag inte skriva...
Inte ikväll iaf.
 
Hur skulle din lista se ut?
 
 
Fjonkan - Tänker
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0