Fixar lunch...

...och idag blir det hemmagjord kräftröra med hemmagjorda potatisklyftor!


Kan dela med mig av receptet då jag är sååååå snäll!

3dl gräddfil
2dl cremefraiche
1 röd lök
Fryst dill (efter smak)
1 msk majjo (ungefär)
1 burk kräftstjärtar (hackade)

Supergott att ha till klyftpotatis, bakad potatis, som sås till fisk tex lax...
Såå, varsegooo!


Var och handlade på icaaa tidigare så jag kom hem med lite av varje...
Blev bjuden på skiiitgod karré av LS för nån helg sen så jag köpte hem jag med!
Har inte varit nåt fan av karré men de va hur gott som helst!
Det får kanske bli morgondagens middag! ;)


Snart ska jag iväg på avd.möte innan ett kort kvällspass...

11,5*c ute och det är soool!
Underbart!
Det blåser dock men de är inga kalla vindar!
Åååh! I LOVE!


Ska ta tag i pluggandet oxå... Ah... Massa... Tur jag jobbar korta skift denna vecka...
Har haft en liten paus i pluggandet och det har varit välbehövligt...
Jävligt tufft att trycka in såhär många poäng på 4 månader...
Men, allt går med lite vilja och vaselin!


Drömde konstigt inatt igen...
Drömde att jag fick en p-bot pga att de va nå fel på bilen och inte att jag parkerat fel...
Knas...
Sen drömde jag att resan över nyår bär av till LITAUEN!
Hahaha! Vad gör man där i 2 veckor och i dec/jan??
Va får jag allt ifrån?! ;D

Nu ska jag kika till potatisen, bränner jag den blir jag förbannad! ;)
Bl.skr...


Fjonkan - Stekte pannkakor igårkväll kl 21...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0