Alla rökare...

...är IDIOTER!

Och de står jag för!
Helt och fullt!


Gemensamt för alla rökare är att något i huvudet saknas.
Förståndet.

Den svaga och egositiska sidan har tagit över helt...

Hur i hela jävla världen kan man låta något så litet få styra hela ens liv?
Hela tiden går man och tänker på att få röka.
När, var...?
Finns det verkligen inget viktigare att tänka på?
Och alla pengar man betalar?
Finns det inget roligare man kan göra?


Vidrigt är vad det är!

Man luktar SOPOR ur munnen och av kläder...
Finns inget tuggummi lr någon parfym som kan få bort den äckliga lukten...

Man blir gammal och ful fortare... Lägg på minst +10år...
Det är på utsidan... insidan då?
Hur ser lungorna ut?
Fyllda med tjära och skit...
Svarta.

Man tror att man mår bra utav rökningen men det får en att må sämre.
Det hjälper kanske för stunden.
Stunderna.
År efter år.

Förbjud skiten!
Det är en drog så varför inte klassa de som alla andra droger?
Så jävla bra att de blev rökförbud på uteställen och restauranger!
Kom igen nu Mes-Sverige!
Vad hände med rökförbud på allmän plats?
Inför!

Jag vill inte suga i mig sånt där skit!
Jag vill kunna gå på gatan utan att dra i mig...
Jag vill kunna sitta ute på min balkong och njuta utan att dra i mig...
Alla rökare har valt skiten varför ska jag då inte få välja att inte suga i mig?

Jobbar man inom vården så kan man bli tvungen att tända cigg lr tom hålla i en cigg åt sin brukare under tiden denne röker.
Åt helvete med de!
Arbetsmiljö?
Min hälsa?
Sparka mig då.

Man blir sjuk av rökning.
Men bilder på håriga tungor och trasiga svarta lungor är tydligen inte nog.

Bevisen är många.
Min Mamma lever inte längre. Där har vi ett.
Det får jag leva med varje jävla dag.
Resten av mitt liv.

Det dummaste man kan göra mot alla man älskar är att röka.



Fjonkan - Jag har mina anledningar till att hata...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0