Mitt mosterhjärta...

...blev lite trasigt igår...


Jobbade igår och hade massor på jobbet, möten och annat som kräver mer av mig än vanligt...
+ medicinen för 4e dagen på raken...

Efter jobbet åkte jag till BS...
Melkis "skrämde" mig innanför dörren då han hade gömt sig bakom alla kläder... hehehe...


Hela dagen hade Melkis gått runt och frågat BS och J ifall de inte kunde sälja lite saker så att de skulle kunna köpa en ny RAK keps till honom... -Men de hade juh inget att sälja...

Vi kikade på raka kepsar på nätet jag och M...
Han pekade vilka han tyckte va snygga åh så...

Jag frågade honom om han inte hade nå saker han kunde sälja...
Han sprang iväg och hämtade:

* Ett nackskydd m två ankhuvuden på
* En liten plåtbil
* En luddebok han fått på dagis när han fyllt
* En välanvänd mjukisfotboll

-"Kom så går vi och säljer Fjonkan!"

Då jag sa till honom att även om han skulle sälja och få pengar så kom han juh inte till någon affär då hans mamma och pappa inte skulle till någon...
-Han började såklart gråta.

När jag fick se hans kepa som han hade sa jag:
"Men Melker, den där är juh skitful!"
-Han började gråta ännu mera.


Sånnadär gånger går mitt hjärta sönder i kanten...
Jag vet att man inte ska få saker när man grinar men han grät på ett olyckligt vis...
Jag hade eg inte råd men jag sa åt grabben att hoppa in i bilen så vi kunde åka och kolla på en keps nere på byn...
Han slutade gråta tvärt.



På två röda satt han i bilen...
På väg in till Sportringen så mötte han en kompis från skolan...

"Tja Melker jag ska köpa en ny BMX"
"Tja, jag ska köpa en ny keps!"

Såklart hade dom ingen RAK keps på Sportringen...
Vi åkte vidare till Sandviken...
Jag sa åt honom flera ggr att hittar vi ingen så tittar jag som idag...
Va inte så sugen på att åka till Valbo för en keps...


I bilen påväg in satt han och spelade UNO på min mobil... han vann 4 ggr...
Ska man kunna UNO när man är så liten?
Jag lärde mig förra året^^

Sen knäppte han kort på mig när jag körde och fulade mig..
Då sa jag:

"Du måste ha världens toookigaste moster du Melker!"
M: "Näääe, Madde är tokigare!"
Hahaha...
Ärligt svar ;)


Han hoppade ur bilen i Sandviken... Kikade på massa folk...
Vi gick in på Intersport och hittade först inte kepsarna för mindre killar...
Jag frågade och dom fanns bakom ett hörn...

Han ställde sig och provade...
Där fanns även hans gamla kepa...
Svart och fin... Nu var hans solblekt och knölig...

Han har nog aldrig bestämt sig så fort nångång och en helsvart RAK kepa med ett märke på skärmen blev de!
(Tur för mig att han inte valde en DCkepa...)

Hon i kassan frågade om jag ville ha en kasse... Jag frågade M om han ville ha en och de ville han SÅKLART!
Vi han knappt ur affären innan han slet upp den ur kassen och satte den på huvudet!
-Med lappar och allt på! :P
SKITNÖJD.


Vi åkte till Mc.D och åt...
När vi satt där och åt så sa han:
"Här ska jag jobba när jag blir stor"
"Varför vill du de?" fråga ja
"Näe, vet inte" sa han

Ellerrrr skulle han bli sjuksköterska... För brorsan skulle bli polis...
Hahaha...


Jag har aldrig sett en sån lycklig kille i heeeela mitt liv!
Hela vägen hem satt han och kollade i bilens ALLA speglar...
Satt och gjorde V-tecknet^^

Satt och fibblade med min mobil så han skickade mms på klistermärket på skärmen till mina favoriter^^


Senare på kvällen ringde han och tackade typ tusen gånger för den fina kepsen och talade om för mig hur snäll jag va...

ÄLSKAR MELKER <3



Idag blir det lite solmys på ballen och sen ska jag åka och shoppa till mig själv och bilen...
Tror dock inte jag kommer nå samma level av lycka som Melker igår!
Men ändå :)

Drog mig länge i sängen idag så det blir en sen frukost nu först!

Skönt att va ledig idag må jag säga!



Fjonkan - Älskar att göra andra glada!


Kommentarer
Postat av: Bs

Du gjorde honom verkligen superlycklig igår!! Imorse när jag kom upp kl.6.30,så satt han klädd & klar i soffan.. med kepsen på huvudet,såklart!!

<3



2011-05-13 @ 20:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0