Inte för att...

...jag bryr mig och är engagerad i Konprinsessans bröllop meeeen:


JAAA! Jag fick som jag ville!
Hon trotsar kyrkans bestämmelser om att det inte är lämpligt att bli framförd till altaret av sin pappa!
JAAA!

De är de DUMMASTE jag hört... Vill man bli framförd dit av pappa ska man få bli det!
Ja menar, man får juh gifta sig i kyrkan fastän man inte är troende...
Då behöver man väl inte heller gå efter deras tycke...
Det är okej att de ska spelas ett par psalmer på bröllopet...
Sånt görs juh alltid... De är lite tjusningen med kyrkan...

Anledningen till varför kyrkan inte vill att man ska bli framförd va nåt i stil med att kvinnan nedvärderas...
Att hon blivit omhändertagen av sin pappa fram till bröllopet och nu ska en annan man ta hand om henne...
För hon kan inte klara sig själv... Blah blah blah...

Lika som alla tror och tolkar alla inom religionen så tolkas även sånt här...

Jag är med i kyrkan. Jag är döpt och konfirmerad.
Döpt för att man ska va döpt och konfirmerad för att alla andra i min familj är det... Det var inget som var speciellt jobbigt att göra... Hade jag gjort det idag hade jag nog haft en annan syn på kyrkan och allt va de innebär...
När man konfirmeras är man för ung för att veta vad man tycker om såna där stora saker...
Så var iaf jag.

Jag tror inte. Inte på gud. Inte på Jesus. Inte på Mohammed lr Buddha och allt va de kan heta de där snubbarna...
Jag tolkar själva framförandet som ett "godkännande" från pappans håll och ser det bara som nå fint att göra...

Blev det inte till och med så att homosexuella får gifta sig i kyrkan nu?
Så varför inte förnya sin syn på framförandet?
OCH: Hur kan det vara olika beroende på vilken präst man har som viger en?
En del tillåter medans andra är stenhårda på att de INTE får gå till så...
Knäppt men sant.

Så tycker jaaaaag!

Såååå: Gooo Vickan! ;P



Idag är de 13* i skuggan... Men de är varmt i sooolen!
Kom precis från papps där jag har tvättat 4 maskiner tvätt...
Solade under tiden jag väntade... jisses så fort tiden gick!
Läste lite och slog mitt rekord igen på spelet på mobilen :P

Ska snart hoppa in i duschen för jag ska till Valbo och köpa present till Alfons som fyller 7 (!) på onsdag!
Storpojken...

Yes yes... Fan, skulle ha ätit nåt med... men vadå?! :S
Aja... de löser sig!

Nu först: Läsa reklam! :D



Fjonkan - Håller en tumme idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0