Okeeeeej...

...vart tog de jag skrev igårkväll vägen?
Blev varken publicerat lr sparat... aja...
De var ett kort ett på typ 5 rader...
Sammanfattninsvis så var det typ: Prutt.
Så.


Jahaaa... Jag verkar inte va mig själv... Riktigt...
Kommer av själva bloggandet när jag är ute och faaar...

Var i huvudstaden tors-sön förra veckan...
Tog det mestadels lugnt... Var inte ute och flängde på stan... Lika bra de... Hoho... Så mina stackars ögon och mitt lilla huvud får vila lite ^^
På lördagkvällen "firade" vi alla hjärtans dag... För visst heter de att man firar? aja.... shit the same...
De gjorde vi.
Dukade upp med godricka, dyyyra färska rääkor (på Torsåkerska) Reekor (på sthlmska) hehe...
Bröd och kaviarröra... MUMMS!



Picnic på golvet framför tvn... hihi... mys...
Ja men vadååå? Så himla romantiskt är de inte att sitta mittemot varandra vid ett litet bord... och att eta rekor i sängen -no noooo...



Fick en supersöt liten nalle... :)
-Sen kikade vi melodifestivalen...
...Sen somnade jag... :D
Skittrött juh!

På söndagen, riktiga alla hjärtans dag alltså... så tog vi och begav oss till J´s syster L...
Fikade semlor och kakor... Firade att hon fyllt år och att hennes J snart skulle fylla...
Trevligt trevligt :)

L: I en storstad får man verkligen uppleva ALLT... Och det är en erfarenhet! :)
-Jag saaaa juh att de var smuliga drömmarna!
Man får nästan stoppa in hela kakan i munnen på en gång ^^
...Tycker absolut inte att de var "onödigt" att gå till E!
Som sagt, de va skoj att träffa HELA din familj... :)

Åkte hem med bussen kl 18.30 på kvällen... Skönt när den går ända fram till Hofors... Faktiskt...
Va rätt mkt folk på bussen och jag fick sitta bredvid en tant... Tyckte att jag kände igen henne på nå vis...
Frågade om de va okej om jag satt där och hon hade musik i öronen så hon log och nickade bara...

Hörde hur hon pratade med sin man i tfn...
Typ snäste: Ja ska inte ha nån mat när ja kommer hem för ja har ont i magen!!!
Ska jag ha nåt så blir de bara en kopp te!!!
Ahaaaa... tänkte jag... de där känner jag igen ännu mera...
Hatar när man har svårt att placera folk sådär...

Satt bredvid henne till Gävle sen tog jag ett ledigt säte... Chaffisen frågade ifall de va nån som skulle av i Valbo och då ropade en tjej 2 säten bakom surtanten att de skulle hon...
Varav surtanten vänder sig om och snäser: De lär du väl gå fram och säga begriper du väl!!!
Har för mig att jag träffat den där tanten när jag jobbade med catering... Men vaaaaart?! :S

De satt ett äldre par bakom mig... Mannen påpekade vart bussen körde osv...
Så sa han: Nu kör vi in i Storvik....
Då snäste hon med: Ja de förstod man väl!! Aldrig kan då bussen gå direkt till Hofors från Sandviken...
Hallååååå... Bussen har flera stopp efter vägen...
Duger de inte så åk bil då för fan!
De va tjejen framför mig som skulle av där... Sånt där tycker jag är pinsamt!
Va tyst för 17 gubbar!
Vad är det med äldre? De klagar på ungdomar men är inte ett jävla dugg bättre själva!
Gaaah... Sånt där kan jag bli tokig på...

Mmmmmmm.. Sitter och mummsar på nygräddade baguetter...
Åh så ett STORT glas oboy till de!
Såg att den håller på att ta slut... :S

Igår va de Fettisdagen...
Tänker på de mina kusiner sa till varandra när de bråkade för längesen...
"Du är juh född på menlösa barns dag!!"
"Jaa men du dååå! Då är juh född på FETTISdagen!!"
Typ de elakaste de kunde säga till varandra... hahaha...

Jaa... Inte en endaste semla åt jag igår...
Fast... Jag har juh fuskat och ätiti några tidigare så de kanske inte gjorde så mkt...
LS hade bakat några förut som va vääärryyy smaskiga...

   
Hehehe...
Man kan INTE äta semlor snyggt!
Aaaaldrig att jag skulle äta de ute på ett fik...
Jag äter juh runt semlan oxå... så de bara blir de goda gegget kvar till sist...
Alla gör vi olika...
Kan bara inte förstå hur man vill förstöra semlan genom att ha den i varm mjölk?
Snacka geggigt och slemmigt!
Kanske lär jag mig de där när ja blitt äldre... ^^

De va deee deee...

Idag ska jag roa mig med att tvätta...
Ska först ta och tvätta mig själv... Duscha alltså...
Sen far jag vidare till Papps och tvättar några maskiner...
Har rätt fullt upp nu...
Gäller att va vuxen och planera...


Vart till Mamma igår...Jisses amalia va mkt snö det låg där...
Tog ett bra tag innan jag fick fram allt som skulle fram...
Blev svettig som fan när jag höll på där och skottade fram med mina häder och fötter... Säkert 1 meter snö där... nästan... Jaa, runtikring alltså... Som en vägg...
Funderar på att säga till så de får ställa dit spadar och borstar vid skötselstationerna...
De kan dom väl? De va rätt smart att ha så juh...
Häcken bakom stenen var nertyngd av snö... så jag hackade loss stora snöblock och kastade dom åt sidan... De tyngde juh mot stenen för 17 gubbar!

En annan sak jag går och irriterar mig på... När de skottar gångarna... De skottar upp snön på gravar....
Är inte det att skända? Ja menar gravstenarna blir juh begravda... De syns juh inte...
Tycker inte att de spelar någon roll ifall gravarna är gamla och de inte är nån som besöker dom...
Det ligger människor begravda där... Det är respektlöst...

Undra om de håller på att skotta och grejja här utanför nu? Fy fan vare låter....

Får besök runt lunch oxå :)
Jen och Alicia kommer förbi... De va ett tag sen nu :)
Hihi...

Aja... kanske borde plocka ihop lite här hemma da...

Tjing!!



Fjonkan - gillar att få besök! :D


Kommentarer
Postat av: Lil Sis

Det heter Värnlösa barns dag, inte menlösa..!

Smaskigt med rääääkoooor :)

<3

Lil Sis!

2010-02-17 @ 13:43:07
Postat av: Fjonkan

Fram till 2000 hette det menlösa LS... Ja sa juh att de va längesen... :)



Jaa, de va riktgt smaskigt med reekooor... ^^



<3 pöss

2010-02-17 @ 14:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0