Kattskit...

...de är de rätta ordet för att sammanfatta gårdagens möte på jobbet...

Det jag inte förstår är varför vi har möten när allt redan är bestämt?
Vi pratade om att ha en tavla (inte vårat påhitt) med de olika värdegrunderna vi ska jobba utifrån...
Den ska sitta på en vägg i e korridor som några i gruppen inte ens visste vart...
När vi kom med förslaget om att vi ville ha den skriven i lite mjukare-jagform så blev VI nerröstade utav de högre...
Det är väl ändå VI som ska jobba där och VI vill ha den lite mjukar/finare...
Radar man upp orden på en tavla så låter det hårt...
Det är inte så vi jobbar...
Ska tammefan hänga den bakofram när den väl kommer dit...

Känner att vi mycket hellre hade velat prata om hur fasen vi ska jobba på de olika avdelningarna nu när allt blir nytt... När ska vi få tiden att prata ihop oss om rutiner? Prata om hur vi har det nu och hur vi vill ha det sen...

Vi är en grupp där personerna kommer ifrån 4 olika ställen där alla jobbar olika...
Nystart betyder nya rutiner som alla har hjälpts åt att plocka fram...
Ska vi fixa det på nästa 2timmarsmöte lr vad är de tänkt?
Jag blir så arg, förbannad, ledsen och förvirrad av allt dehär...
Det är JAG som ska jobba i det sen... JAG Vill gärna veta HUR jag ska jobba...
De där värdegrunderna som DE kommit fram till, jobbar vi redan efter...

Trygghet och respekt på första och andra plats... SJÄLVKLART...
Vi vet vad vi gör på jobbet...
Vi vet vilka vi är där för...
Vi går knappast dit för att vi får så jävla bra betalt!
Vi går dit och lägger ner våran själ i arbetet för att vi ÄLSKAR att jobba med människor, inget annat!

Bra att börja dagen irriterad...


Fjonkan - Tackar för ordet.


Kommentarer
Postat av: Bs

Instämmer helt å fullt!!! Kunde fan inte sagt det bättre själv... Vi upplevde samma sak i våran grupp.... När ska vi prata om det praktiska då???? Sen sitter chefen och säger:"Är det bara jag å C som ska prata här eller??" När man väl tycker nåt,då är det inte bra för 5 öre... SUCK!!!! Det är snart vecka 13,och då ska väl allt praktiskt vara löst,eller vad???

2010-02-24 @ 16:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0