Helt i onödan...



...så stressade jag igår...

Jobbade till 12...
Åt... Sen kom ja på att ja va tvungen att ta ut pengar till bussen...
Och de va där nångång jag tittade fel på klockan...

Stress-sopade av snön från bilen, skyndade mig till ica... Småsprang in och drog åt mig en häntextra...
Åh före mig i kassan står en gammal gubbe och "krånglar"
Han såg inte siffrorna där han skulle slå koden... Efter de så skulle han sätta in pengar på icakortet... Ah, där var jag inte snäll i mina tankar kan ja säga...

Skyndade mig ut... Precis när ja kommer vid utfarten på parkeringen så kommer de en kärring på spark...
"Skynda dig förbi för i helvete innan jag kör över medana på sparkjäveln!"
Grrr...

Sen så körde folk så jävla sakta så jag svor över de med...
Väl inne i sandviken får jag se att långtidsparkeringen var FULL...
SÅKLART!
De va här ja greppa tfn och ringde LS... Kl var då 6 minuter över 13...
Jag mer lr mindre tvingade dom att hämta min bil på parkeringen i gävle... Stackars...
De va här jag insåg att jag sett fel på klockan... 10 över 14 skulle bussen gå!
Lite matt jag blev på mig själv... och ja fick lite ångest över att jag tänkt så mkt dumt om folk som inte kan rå för att jag va "sen". Att dom var gamla gör de hela värre.
Dumma mig.

Aja... Fick snällt sitta och vänta ett tag på stationen... Bussen kom och jag hoppade på.
Tur.
Skönt att åka kortare tid med bussen...
Smålurade lite och ändå va ja skittrött på kvällen...


Handlade lite mat till vårat lilla julbord igår:)
Lax, köttbullar, prinskorv, rödbetsallad och sill!
Julmust är ett måste!
Allt detta ska vi mumsa på imånkväll!
-Efter fika hos J´s farmor och farfar och matchen! Mmmm... De ska bli SÅ gott!
Senare på kvällen ska vi glögga och äta mina "sjöhästar" till lussebullar och så köpte vi pepparkakor!
Ev blir de julklappsöppning oxå!

...vi får inte glömma att kika på filmen jag fick i present av jobbet...
Beck - Levande begravd. Spännande. Har hört att den ska va en av de bättre Beck-filmerna så...


Nu ska jag snart börja göra mig i ordning!
Det vankas 3 rätters hos J´s pappa ikväll!
Trevlans!


Fjonkan - Fryyyser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0