Så en till...

...dröm...

Inatt drömde jag att vi fick veta att min kusin skulle gifta sig...
"Jaha, när då?"
"Jo  IKVÄLL.."
Paniken uppstod... Hade inga kläder att ha på mig!

Vi var i nån stad... Letade klänning till förbannelsen... Hade först en svart blank på mig men den kunde jag juh inte ha...
Och jag ville inte ha lika som LS...
En gul med spets utanpå...
Letade på nån marknad och tillslut blev det lika klänning iaf...

Mittemellan allt så var jag in på en loppis och fyndade gamla vispar och slevar i trä... Där inne var ingen stressad...
En tjej skulle köpa ett grodpar i glas där den ena grodan saknade ben...
Men den var juh äkta!

Eftersom vi tydligen inte bodde någonstans så fick jag tipset om att man kunde duscha mellan städning och incheck på ett hotell... Jag stängde in mig på ett rum och satte igång duschen...
De va bara att de bodde nån där... En kille som låg och sov under ett täcke...
Så ut igen och in i ett annat...
Där låg det ett par...
In i ett annat...
och då hade juh folk börjat vakna... Så där fanns en mor/farförälder och två barn i 5-6års åldern...
Slutade med att jag fick bli oduschad...

Stressade till bröllopet som låg nånstans på en innergård...
När vi precis sprungit dit så anländer min kusin och hans tjej i en hästdroska som kom i ilande fart...
Jag tittar upp möter min kusins blick...
Någon springer förbi med deras halvårsgammla barn i en barnvagn...
De kliver ur  droskan och är svartklädda - båda två...

Kom på: Fan! Kameran ligger kvar i väskan!
Den var jag juh tvungen att ha!

Vi gick in och då var vi plötsligt på en begravning där prästen gjorde plats för den döde vid bordet...
Dukade fram en xtra tallrik, la på mat och började föra en konversation med denne...

Jag viskade till den som satt bredvid mig att snart kommer "Fader vår"
Så började jag träna på att rabbla de tre första meningarna men jag blandade ihop dom...

Sen försvann jag för att hämta kameran...

När jag kommer tillbaka så är alla påväg ut för de har blivit osams med prästen... Han var juh knäpp!
Min lillesyrra och jag går med vår faster och talar om att vi minsann köpt lika klänningar, vilket hon inte märkt...

...SEN vakna jag :)


Ska jag fortsätta drömma såhär så kommer de bli en bok tillslut!


Begravning betyder: Glada underrättelser väntar.
Eller: Födelse/bröllop.

Bröllop: Symboliserar oftast dina egna förhoppningar om lyckligt förhållande och äktenskap.
Ser du en brud i vitt betyder det tur.
Ser du en brudgum sias det om förseningar.

Vafan är de här?!
Jag såg brudgummen i ögonen och bruden var klädd i SVART...

Vågar jag gå och lägga mig ikväll...?

Jag brukar aldrig komma ihåg mina drömmar... Aldrig.
Varför just nu?



Igår var jag hem till pappa och målade panelen i friggis...
Fint blev de... Likaså i mitt huvud... *snurrig*
Hehehe...
Man ska nog inte va där i målarlukten för länge...
hehe...

Ja frågade pappa om han hade några knäskydd då de gör skitont att stå på knä sådär...
Han hittade ett par lösa... Olika var dom tom...
Dom tog han och surrade fast på mina byxor med SILVERTEJP...
Hahaha...
Bättre blev de iaf men eftersom jag har kvar blåmärket på vänser knä så...
Lite aj...

Pappa bjöd på pizza så vi inte skulle bli sinkad i tid när vi skulle jobba...
Gott gott så idag luktar vi nog vitlök båda två^^


Skönt att börja jobbet senare idag...
Ja jo, det gjorde jag juh iofs igår med... fast omedvetet...

Hade ställt klockan en timme fel...
Hade jag lagt på ett kol hade jag kommit i tid... men när man märker att man är sen en kvart efter att man eg skulle ha börjat såå... inte ba!

Kokade ägg och kikade på kl... tio i.. då blir de klar prick...
När jag efter en stund skulle kolla hur mkt de va kvar på äggen så fick jag se:
06:59...
GAAAAAH!
Kasta av äggen - sprang till bilen - körde som en idiot - körde om "sniglarna" - sladda in på parkeringen - sprang till stämpelklockan och sen gick jag och bytte om...
Puh.
Men dagen gick bra ändå tycker jag...
Inga missar vad jag kommer på lr märkte...

Igår kväll slängde jag på en film och poppade mig popcorn...
J´s idé...
Hur fel kändes de då inte när man satt där SJÄLV i soffan?
Filmen var seg och SOM VANLIGT somnade jag...
Skönt ändå att få slippa höra de från nån^^
hehehehe...



Kom och tänka på en sak.
När jag köpte mina skor på scorett...

De stod en tjej framför mig som köpte nå bootsaktigt... skitfula...
I samma veva som hon i kassan skulle hämta hennes par så hämtade hon mina...

Kassatjejen pratade smörigt med hon som köpte bootsen...
Bootstjejen fick ett helt nytt paaaar... (kräks på)
Att hon kunde använda sula i och att de skulle smörjas med dittan och datten...
Att hon tyckte bootsen var sååååå finaaaa och att hon hade ett par själv...

Så skulle det betalas: Ett tusen bla bla blaaa kronor...
Bootstjejen drog kortet, log och gick därifrån...

Sen kom jag fram med mina reaskor...
"Ah, de där kan du juh oxå impregnera om du vill"
Sa hon då till mig... -inte alls lika trevlig...
"150:- Har du chip så använd de"

Jag va överlycklig att jag hittade ett par skor på scorett... har aldrig köpt ett par där och nu RÅKADE dom vara på rea... Men jag ska inte ha sämre service för de...
Jävla apa.
Aldrig mer att jag tänker handla där.
Hittade samma skor på skohuset, 1:- billigare och de är fan trevligare personal där...
*ger långfingret till scorett´s personal*


Näe, nu ska jag ta och röjja lite här hemma... köket ser som vanligt ut som en katastrof...
Sen dusch. Sen förbi och prata jobb?


Kl är snart halv 12 och jag borde få i mig lite frukost oxå...
Hehehehe...



Fjonkan - Är LEDIG imån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0