Mammatestet...

...är slutfört!
...nästan...

Ni vet, det är nästan som att ta körkort...
Teori och praktik... :P

Igårkväll "körde jag upp" på gräddning utav pannkakor!!!
Jag har aldrig lyckats förut!
Alla smetar har hamnat i vasken och jag har blivit skitförbannad, men ikke igår!

Jag gjorde en smet för 4 personer...
Av alla pannkakor blev 2 lite trasiga och knöliga vid vändning men jag räddade dom så att dom kunde stekas klart!
Och det bästa av allt:
Jag fick kanterna sådär goda och knapriga precis som på mammas pannkakor <3

Så när jag gräddat klart så tog jag med mig mina fina pannkakor och åt dom samtidigt som jag kikade på American History X...
Så bra film!
...synd att jag inte orkade kika klart på den bara...
En timme höll jag ut sen började ögonen snurra i huvet på mig...


Tvättade igår så hela lägenheten är full i kläder som ska torkas...
De blir rätt ruggigt inne då...
Speciellt när HH inte vill dra på värmen på elementen!
Var så fryssen så jag tog ett varmt bad...
Mojsade runt i morronrocken efter de...
Mmmmm!

Va omvändt de blidde... hehe... skulle jag ha börjat berätta om min tvätt och avsluta med filmen kanske? :P
Aja.


Har drömt igen nu...
Men inte om någon jag känner och inte om nå bröllop/begravningar...
Jag drömde att jag dödade en varg med mina bara händer...
Riktigt så att jag kan känna hur hårt jag höll min hand runt vargens strupe...

När man slår upp facesidan så står de småannonser på höger sida i spalter lixom...
Där stod de typ:
"Förra året sköts si och så många FRISKA vargar... Stoppa vargjakten iår..."
Nå liknande...

ALDRIG!
Skjut av de jävlarna!
Såg en insändare i tidningen i tisdags...
De va en mamma som skrivit att hon nu mera bor i ett vargrevir, vågar inte låta sitt äldsta barn leka på gården själv och hon vågar garanterat inte låta sin baby sova ute i vagnen...
De ska inte behöva vara så!

De som bestämmer hur många vargar som ska skjutas bor i en större stad och har sommarstuga i skärgå´n...
De går på Skansen och tittar på vargarna i sin inhägnad där...
"Åh va fiiiinaaaaa!"

grrr.

Kommer ihåg för några år sen när man kunde läsa om en 8årig pojke någonstans som blivit dödad av en varg...
Näe... Skjut av dom... De håller juh på att ta över...
Jag låter kanske grym men jag gillar inte när de blir fel i systemet...
Jag brukar läsa insändare som handlar om vargar...
Både de som är för och emot...
De är rätt intressant... :P

Jahapp!
Så kom posten!
En ikea katalog och sen plingade brevbäraren på dörren! :S
Ah, plingen var bara för att tala om att det stod ett STORT paket utanför dörren och väntade på mig ;D
Ah... Tyvärr äre inte till mig men ändå...
Ska snart kika så innehållet är helt...
Vore juh tråkigt om de inte var de...
Yes...

Näe... dax att lyfta!

Ska va kattvakt åt 2 + ev 3 katter i helgen...
Jag har att göra jag...

Sååå...


Fjonkan - Är djurvän men skjut vargarna! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0