Äldsta ludret...

...på gatan...

Så känner sig min kropp idag!
-Om den hade kunnat talat och berättat i ord...
Rätt sliten med andra ord...
Fast inte på DE viset...

Jobbade massor igår...
Först på mitt vanliga och sen i baren på Gästis!

Åt och powernappade när jag kom hem från Hessel och de var väl min räddning!
Slutade kl 02.40 inatt och somnade inte förns kl 04...
PRECIS som när jag jobbade på/med restaurangen/cateringen...
Kroppen är så uppe i varv att man inte kan sova...
Blev stressad bara jag tänkte på att jag var tvungen att sova för att orka med jobbet idag...
Började kl 12 så de var juh bra :)


Idag har jag lärt mig nya ord på finska...
Vi har en tant som BARA pratar finska...
Jag kan rätt många svordommar nu kan jag säga ;)
Vi lyssnade vad hon sa sen slog vi upp de på finsk-svenskt lexikon på datorn!
Perfekt!

Finska är ett sånt där språk som jag inte riktigt vet vad jag tycker om...
Alla andra länder i norden har språk som påminner om varandra... Till och med länder utanför har ord man kan förstå... Men finskan... eeeh...?
Finska är ett hårt språk.
Man kan lätt låta arg när man pratar... Lr, de låter argt...
Men de kan låta supergulligt när man får finska ord viskade till sig tex... :)
Ah. lite så man ångrar att man inte gick Finska A 100p på gymnasiet^^
Hehehe...

Ja. De är kul iaf. 26 år och en urkukad axel.
"Sluta gnälla - börja träna!"

Hehehe... Istället för "Sluta jiddra - börja trolla!"
Hehe...
Men nääär lixom... Aja...

De har börjat klia där den där lilljävulen satt på mig...
Fästingshelvete.
Men den döden dog!
Denn jevenn... :P

Näe. Om man skulle... sööööva?
Blev trött efter en kvällspromenix med Ma, G och tjejerna...
Skönt i luften...
18* peeffeekkt :P

GÄSP!


Fjonkan - Säger natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0