Påsken...

...är nu över!

Innan middagen med bästste familjen igår så åkte jag och hämtade min sötaste systerdotter!
Kan hända att hon är det för att hon är min ENDA systerdotter^^


...kortet är gammalt... Min kamera och dator är osams med varandra så Datorn vill inte ha kamerasladden i sig^^


Frågade om hon ville vad med moster och shoppa lite...
De ville hon såklart...
Inte för att hon visste hur man gör när man shoppar men ändååå...

Fröken somnade i bilen strax utanför Sandviken...
Ögonen rullade i huvudet på henne...
Kan hända att hon blev sådär trött av att testa och pilla och trycka på ALLT jag hade i bilen?
Hon tog min isskrapa och satt och rakade sig med...
Hon tyckte hon blev såååå fin!

INNAN vi åkte frågade jag om hon var kissis och skulle på toan... Fröken VÄGRADE.
Så som väntat så blev hon kissis efter shoppandet av mat.
Så fröken fick blotta stjärten och kissa på parkeringen...
Ja, vafan skulle jag göra när hon såg ut att inte kunna hålla sig i 2 sekunder till?
Säga: "Näeee... du kan hålla dig...." :P
Tur jag har armmuskler för fy 17 va tung hon börjar bli nu!

Vi var in på Dollarstore en snabbis...
Där sprang hon runt och skrek "Aaaaaaaaaaah!!!"
med sin pipiga röst såfort hon såg en sak som var ROSA...
Vi shoppade en tandborstmugg.

"Fjonkan, när ska vi schakka?"
Shoppa Signe, SHOPPA!
De nödvändigaste ordet av alla du bör kunna! :P

Vi svängde in i Valbo och köpte tulpaner åt LS och Jojje...
Signe räckte över dom och sa: "De är blommor däri!"
Hahaha... Snacka om att förstöra överraskningen...
Tulpaner är fint...
Ja vill oxå haaa... Typiskt...

Innan Mamman och Pappan och bröderna kom så målade jag Signe som påskkärring!
LS såg juh oxå ut så när hon öppnade dörren :P
Melkis ville oxå men han fick bli påskgubbe med skägg och grejer! :D
Alfons sura så han blev utan...

Maten smakade ljuvligt!
Jag var så himla hungrig att ja kunnat börja äta på inredningen!
Men ja höll mig tills Jojje kom hem...
Hehe...

Efter maten fick alla typ paltkoma...
Jojje drog på "Hem till midgård"
Vi har så kass humor^^

Konstigt de där... Barnen tog inte till sig nå fula ord... Men när de kom upp ord de hade hört förut så blev de liv!
"Fittkrögare" var JÄTTESKOJ...
"Kukby" var oxå HIMLA roligt...
Jag sa att de hört fel och att de sa skitkrögare och knutby...
Väntar mig en fet summa pengar av mamman och pappan till barnen för det! ;D
Så dom vet!

Johan: "Vad luktar dina fisar då Signe?"
Signe: "Halloon..."
Hahahahahahaha...

Blev en brottningmatch på golvet då de lekte "PÅ FJONKAN!!!!"
Kul att de gjorde de på mig vid rätt tillfälle iaf...
Proppmätt och med träningsvärk...
Kunde knappt skrika juh för ja va rädd att kräksa... hahaha...

Efter midgård blidde de chokladpudding och grädde! Mumms!

Barnen fick leta på påskäggen som påskharen lämnat...

"Vet ni vem Beda jagade ut igår? PÅSKHAREN!!"
"Hur såg den uuut?"
"Njaaa, jag vet inte riktigt men den hade en stor vit ända....precis som moster!"
Hahaha...

Signes reaktion när hon hittade äggen skulle ha filmats!
Hon visste inte hur fort hon skulle ta sig fram till sitt ROSA ägg... hahahaha...
Hon kastade de hon hade i handen och typ trampade i luften!
Ögonen var hur stora som helst! hehehehe...

...Fjonkan fick oxå påskägg av påskharen...
TACK påskharen! ;D

...och TACK till hela min goa familj!
Jag älskar Er!



Imorse simmade jag med Elin!
Toppen! Precis vad som behövdes efter påskhelgen!

Sen åkte jag och jobba... Slutade 12 så efterde åkte jag hem...
STRÅLANDE SOL va de och ja va så himla GLAD!!!

Gav ballen en avsugning och sen ställde jag fram utemöblerna! :D
Värmde maten jag fått av LS - Kålpudding!
Och premiäråt där ute!
Så himla varmt och skönt och mysigt!
Jag satt i linne och svettades! :D

SÄG ATT VÅREN ÄR HÄR NU!?!?!

När solen gick i moln... Den gör de i kanske 15tiden...
Så gick jag in...
Jag RENSADE mitt förråd!
Typ kartonger som stått sen ja flyttade in... Hur längesen är de? 3-4 år sen? :P
Jag hittade bara skit... Inge roligt alls faktiskt... :/

Snart kommer pappa och vi ska åka till återvinningen med allt skräääääp...
Ska bli skönt att slippa skiten...

Är nog fasen dammallergiker... De klias på kroppen... hahahaha...

Näe nu ska ja byta om...



Fjonkan - Funderar ut ett bra sätt att säga de på... :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0