Jag har funderat på...

...döden idag...

Nästan jämt när jag är ensam och inte har något för mig så kommer de tankarna...
Andras död... och min egen...

Jag har laddat hem Vita arkivet men varför ska de va så krångligt att fylla i?
Jag har berättat för mina anhöriga lite hur jag vill ha det...
De jag tycker är viktigast iaf...

Satt och letade begravningsmusik på youtube men hittade begravningscermonier...
Har lite svårt att förstå hur människor kan lägga ut filmade begravningar...
Vill man filma en begravning för att visa en släkting som inte kunde närvara är de okej, men inte sen lägga ut de på youtube...

Okej... Jag hittade lite fin musik oxå...
De som känner mig vet att jag älskar sång till gitarr...
Lr bara gitarr...

Hittade en kille som spelade och sjöng
"Nothing else matters" på en tjejs begravning...
Så fint...

Grät såklart till de mesta jag såg...
Varför plågar jag mig själv?
Jag bara gör det...
Ofta...

Kollade på kistor...
Jag har bestämt mig för att jag ska ha en vit kista...
Jag VET att de är för främst unga människor men de struntar jag i...
De andra är inte jag...
Iaf...
Läste lite om kistorna...
Man kan få extra långa kistor... och extra breda...
De va där jag mitt i de sorgsna, började asgarva högt för mig själv!
Jaa, jag vet ju...
"Jag kan aldrig vara riktigt seriös"

Men de lät så skoj... extra bred...
Det kostar såklart extra med... 15% på ordinarie pris...
Dax att börja gå ner i vikt!
Skulle se tokigt ut om jag hade en kista som var typ 160X100cm...
Jag kommer antagligen få ligga i en kista som är mycket längre än vad jag är...


Den här va väl rätt okej?
Jag vill ha en med lite krussidull på... INTE vitlaserad utan HELvit!

De är egentligen inte så mkt som jag verkligen vet hur jag vill ha de bestämt...
Kistfärg är jag bombsäker på...
Men blommor?
pts... ja har ingen aaaaning...
Men nåt med lite färg i... och nå grönt som vill slingra sig...
Aja... Jag har tid på mig att bestämma så...
Jag har inga som helst planer på att dö inom en snar framtid...
Så ni vet.


Har funderat kring döden av mina nära och kära...
De är inget man vill tänka på och de bränner i näsan (!?) nu när jag skriver de...
Jaa, ni vet när man försöker häva att bli ledsen... bränner de inte i eran näsa då?
Nähää.... ^^
Ah...
De känns som om jag inte vill vara med när mina nära går...
De känns som om jag inte orkar med mera...
På fonus stod det att man ungefär gick på 5 begravningar under sin livstid...
Usch.
Jag har varit på 2... Känns som om jag kommer gå på betydligt fler än 5 iaf...
Fastän jag inte vill...

Jag tror det är bra för oss att gå på begravning...
Så att man på nåt konstigt sätt upplever de så att man kanske någon gång senare i livet fattar vad som eg hänt...
Jag är "glad" över att jag valde att gå på begravningarna...
Känns som om jag inte hade något direkt val men ändå...
De är gjort nu... och de var bland de värsta jag upplevt i mitt liv...
Så är de...

Vi pratade om självmord häromdagen... Va tragiskt det är när folk väljer att ta sina egna liv...
Jag skulle aldrig våga... Jag är för feg...

Ibland händer saker i livet som kanske får en att nå botten och man ser ingen annan lösning... Då måste man må fruktansvärt dåligt...
Fruktansvärt...
De sorgliga är att man oftast inte ser på folk att de mår sådär dåligt...
De bär det inombords...
Fruktansvärt...

Vi pratade metoder oxå... Vilket som är "bäst" -om man får säga så...
Jag personligen tycker att ett självmord ska göras "snyggt" -OM man nu ska göra det...
Bilden av en helt vanligt död människa kan vara hemsk men "fula" självmord är tammetusan miljoners gånger värre...
Häng dig inte, skjut dig inte och hoppa inte framför tåg...
Fy va hemskt för den som hittar lr är tvungen att ta reda på...
För att inte tala om lokföraren...

Hua.
De finns roligare saker att prata om men det är viktigt att vi pratar om de tråkiga sakerna med...
Livet är inte en dans på rosor... Inget man ska blunda för...
De händer dåliga saker under livets gång... Så är det...
Mmm...



Vad de verkar så var det hela vid dammen ett osmakligt jävla skämt då ingen verkar veta vem det är som dött där...
Polisbanden är säkert stulna från den brända bilen och avtrycken gjorda av något ikke mänskligt som en docka tex...
En valig levande människa kan ramla bakåt, stel som en pinne med armarna utåt.. men INGEN kan resa sig utan att göra rövmärken i snön... Så är de...
Skulle kunna tänka mig att det är olagligt att göra på de där viset...
Jävla idioter.



Idag har jag gjort ABSOLUT INGENTING...

Lr jo, simmade i ottan, åt frukost, diska, gjorde lunch, sola på balkongen men de räknas inte...
Var så jävla uttråkad där ett tag... lr jag ÄR fortfarande...

Tog på mig mina oanvända skor jag köpte förra sommaren... tänkte de va dax att gå in dom...
Så jag har agerat Sally...
SÅ tråkigt har jag...
Har ett par till skor fast i en annan färg som jag får gå in en annan dag...
I brist på annat lixom^^

Ska poppa mig lite popcorn och kika på tv snart...
Mysa ner mig under en filt... De är apkallt här inne fastän jag är påklädd!

aja...

Nu vet ni...
Och jag tänker INTE ta livet av mig... fastän de suger ap-pitt att jobba dubbelskift som jag ska göra imån^^





Fjonkan - LEVER!


Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till ängeln Emilia och Bönan i magen

Meeeeen hörrö, du kan ju inte tänka begravning.

Iof har jag också gjort det för länge sen men nu, icke.



Från begravning till Sally?

Vet inte riktigt om det passar på samma inlägg haha.



Hoppas du mår bra!

2010-04-16 @ 19:59:10
URL: http://hormonmonstretlina.blogg.se/
Postat av: Bs

Akta så att du inte sätter popcorn i halsen bara... Kom ihåg hur det höll på att sluta för mig,när jag åt popcorn i min ensamhet...

Ses imorrn,jag jobbar 16-21.. Ifall du ville veta... ;) Puss påre!!!

2010-04-16 @ 21:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0