Sankta...

...Luciaaa!

Jajjemen! 13e december är de Lucia...

Började min morron hemma hos pappa... Skyndade packa ihop tvätten...
Åkte hem... Tände det tredje ljuset och åt frukost. Ensam.
Det är så himla definitivt när man tänder ett ljus varje vecka och märker att man verkligen är heeeelt ensam...
Jag har ingen att äta frukost med när jag är hemma...
Tyckte lite synd om mig själv i morse faktiskt... Jag har nog aldrig känt mig så singel som jag gjorde då...

Släckte stearinljusen efter mig... Lukten påminner om när jag var liten och sjöng i kör... Lucia firades såklart alltid i kyrkan... Det var nåt speciellt... Mysigt... Musik och sång i kyrka är vackert...
Har kommit ifrån kyrkan på senare år... Lite synd faktiskt... Där får man verkligen tid att tänka efter...
Är inte troende på något sätt... Men de kan vara skönt att bara få komma som man är och vara den man är...
Jag saknade kyrkan idag... vilket jag inte gjort förut... Ville verkligen gå och se på Lucia... Men jag jobbade...

Var iofs inte så dumt att jobba idag...
Gjorde mys för pensionärerna... Hade Luciafika på em... Tände ljus... De fick pepparkakor och lussebullar...
Själv gjorde jag mitt bästa för att underhålla...
Sjöng och dansade till "All I want for christmas is you"
De tittade på mig, skrattade och skakade på huvudet.... Jag tror det uppskattades! ^^ hehehe...

När kl blev 18 så hördes det sång utifrån korridoren... Då kom mina systrar med 4 barn och lussade för oss!
Och fröken Fjonkan blev såklart så himla rörd att hon började gråta...
Men Signe var juh så himla fin som Lucia.... Jaa, grabbarna var fina tomtar de med såklart...
Pensionärerna blev hur lyckliga som helst! Man blir varm i hjärtat när man ser glädje på de där viset...
Det gör inget att de har glömt allt efter 5 minuter... Huvudsaken är att de är lyckliga en liten stund :)
Som tack fick barnen pepparkakor och julmust! hihihi...

När barnen började springa i korridoren och rita döskallar på tavlan där vi skriver upp vad vi får för mat, tog LS och BS barnen och åkte hem... De va lixom dax då :P hehehe....
Ni gjorde ivf dagens välgärning och det ska Ni ha TUSEN TACK för! <3 <3 <3

Fy vilken helg annars... Hur kan man lägga 3st långa turer på raken som inkluderar att man har medicinen oxå? Hur knäpp är jag?! Aja... de är avklarat nu... Nu är jag ledig i 2 dagar!! Wooohoooo!
De blir till att städa (läs sanera) mitt hem... Lär börja i tid om man får storfrämmande från självaste huvudstaden på fredag... Borde handla hem lite oxå... och fixa några julklappar... humm...
Men först: En ordentlig sovmorron!
Det har jag gjort mig förtjänt av! :)


Hihi... näe... hoppas jag kommer i säng i tid inatt... kl va 04.09 när jag släkte inatt....imorse...
Fan jag kan inte hålla på sååå... :S Jag är juh gammal!! hehehe...



Fjonkan - fick precis ett sms...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0