Någon...

...guldig träningsoverall har det inte blitt ännu... Fick en svart Intersport av pappa istället... Men det har inte blivit använd än... Men jag skaaaaa!

De tjötas om att jag inte bloggar så ofta nu för tiden... Kan hända.... Jag som va så jädrans förutsägbar... på den tiden bloggades det ivf! ;)

Såååå... vad händer i mitt intressanta liv... Har tagit upp kontakten med Malin... Vi har "dejtat" 2 ggr nu tror jag :D hahaha.... Dejtat och planerar in dejter... nästa är på torsdag... Om allt går vägen...
Vi skulle ha setts igår men då rinde de från jobbet å ville jag skulle vara där...  Åkte på å jobba hela veckan... bra de...
Jag började klättra på väggarna... ledig 5 dagar i rad...det är inte bra för mig....
Börjar sucka högt och tala om för alla hur jävla uttråkad jag är...när jag är hos pappa dvs.... Det är inte roligt att få liggsår av soffan.... tro mig, INGEN vill ha de....
Pappa kom med den briljanta jävla idén att jag skulle ta å städa ur rummet uppe... Mitt dammsamlar-rum... Åh så kom den där ständiga kommentaren; "Roligt å Roligt! Allt du ska göra Therese ska vara så jävla roligt jämt!"
Ja?? So?

I helgen var det Alla Helgons...
Åkte och hämta sis då hon inte fått på vinterdäcken på sin kärra... JAG hade fått på vinterdäcken... 3/4 bytte jag heeeelt själv... Halt som fasen vare på vägen...så tur hade jag!
Vi var till Mamma och tände allihopa tillsammans.... Ett varsitt ljus blev det... Så himla fint....
Ja, vi tände hos Farfar och FarmorsSyster oxå såklart... Men de va finast hos Mamma.... Såklart!

Skjutsade hem sis sen.... Lr innan så knatade vi upp på Hofors kyrkogård... Kolsvart... Alltså pga skogen runtomkring... Men ett eldhav av ljus som brann... DET var vackert...
Vi letade oss fram till minneslunden.... Kände oss som 2 kärringar när vi gick ner för trappan utan att se vart vi gick nånstans.... Duktigt gjort av oss ändå...
Tände ett ljus för Sigge och ställde på stenbordet.... Sen fick vi se pyramiderna av ljus högre upp...där skulle jag såklart tänt och ställt det... Men men... Nästa år så.... Då hittar ja ivf...
Så himla mysigt att se så mkt folk på kyrkogården på kvällen...

"Alla ljus som brinner är från en människa som tänker på en annan"

Mm... Nu äre mörkt ute... fy fy....
Ska snart åka uppåt hofors igen för att va barnvakt.. Anna å Johan ska på föräldramöte på dagis....

Solade idag... Va avslappnande och skönt de va... sådär lagomt varmt oxå.. höll nästan på att somna... hehehe... Måste göra något åt mitt ansikte... Jag kan inte gå runt å se ut sådära.... blupp blupp...

Idag så hittade jag något i min frys... Nästan olagligt och inte alls mitt...
Mer säger jag inte....
Fast....räknas det som mitt när det ligger i min frys?
Får hoppas på att inte poliserna stormar in här nu... hehehe...  :S

Näe... om man skulle ringa å kolla vart dom är nånstans....om dom är påväg hemåt lr såå....
Faaaaan...jag måste ha matlåda imån oxå..... ajaaa.....de löser sig på nå vis....
Blev sugen på de där syrran brukar göra med kassler...men de får bli på typ torsdag lr nåt jag gör de....
Får kanske slänga ihop firrepinnar å mos ikväll när ja kommer hem lr nåt.......
aja...

Fjonkan - mätt av potatisbullar....

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja,du min kära lillasyster..nog sjutton var det vackert på kyrkogårdarna, det går knappt att beskriva med ord.. tack för att du finns i mitt liv,du är min ängel.. älskar dig så mycket så du fattar inte..

2007-11-10 @ 09:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0